Training Verzekeringsbemiddeling voor VvE-Beheerders!

4 september 2024 om 11:45

Ben je VvE-beheerder en op zoek naar manieren om je vakkennis te versterken en je professioneel te onderscheiden? Dan is onze Training Verzekeringsbemiddeling voor VvE-Beheerders 2024 een essentiële stap voor jou!

Sinds 2016 vallen VvE-beheerders onder de toezichtregels van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en daarmee onder de Wet op het financieel toezicht (Wft). Dit houdt in dat elke VvE-beheerder die bemiddelt bij verzekeringen, verplicht is om aantoonbaar vakbekwaam te zijn. Het naleven van deze wetgeving is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen bij je klanten en het voorkomen van juridische complicaties.

Onze training is specifiek ontworpen om VvE-beheerders te helpen aan deze wettelijke eisen te voldoen en hen uit te rusten met de kennis en vaardigheden. Deze kennis en vaardigheden zijn nodig om jouw werk als VvE-beheerder bij het bemiddelen in verzekeringen op de juiste manier in te kunnen vullen.

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

- Wettelijk kader: Welke eisen stelt de Wet op het financieel toezicht aan het bemiddelen in verzekeringen?
- Verzekeringstechniek
  - Algemeen: De belangrijkste wettelijke bepalingen over verzekeringen, risicomanagement en het omgaan met risico's
  - Brand: De belangrijkste aandachtspunten bij het verzekeren van gebouwen
  - Aansprakelijkheid: Wanneer ben je aansprakelijk en welke aandachtspunten zijn er bij het verzekeren van dit risico
  - Rechtsbijstand: Wat is het belang van een rechtsbijstandsverzekering en welke aandachtspunten zijn er bij het verzekeren van rechtsbijstand
  - Milieuschade: Wat is milieuschade en waarom is dit een belangrijk risico? Welke aandachtspunten zijn er bij het verzekeren van dit risico
  - Collectieve ongevallen: Waarom een collectieve ongevallenverzekering? - Welke aandachtspunten zijn er bij het verzekeren van dit risico
- Intergiteit en professioneel gedrag: Wij bespreken wat integriteit is, hoe je hiermee omgaat en wat de eisen aan professioneel gedrag zijn.

De training biedt niet alleen theoretische kennis, maar ook praktische handvatten en cases waarmee je het geleerde direct kunt toepassen. We behandelen diverse scenarios en toetsvragen, zodat je na afloop van de training niet alleen de theorie beheerst, maar ook in staat bent om deze effectief in de praktijk te brengen. Daarnaast behandelen we de beginselen van professioneel gedrag en integriteit, zodat je niet alleen voldoet aan de wettelijke eisen, maar ook het vertrouwen van je klanten versterkt door je integere en deskundige aanpak.

Na het succesvol afronden van deze training ontvang je een certificaat van deelname, zodat je kunt aantonen dat je op dit gebied bent opgeleid.

Of je nu nieuw bent in het vak of al jarenlange ervaring hebt, deze training biedt waardevolle inzichten en up-to-date kennis die essentieel zijn voor het succesvol vervullen van je rol als VvE-beheerder. Je krijgt de kans om te leren van ervaren trainers en om ervaringen uit te wisselen met collega’s uit het vakgebied, wat je nog beter voorbereid op de uitdagingen die je in de praktijk zult tegenkomen.

Wacht niet langer en investeer in je toekomst als VvE-beheerder. Schrijf je vandaag nog in voor de Training Verzekeringen voor VvE-Beheerders 2024 en zorg ervoor dat je volledig compliant bent met de Wft-regels, terwijl je je klanten de best mogelijke service biedt!

De trainingen worden op de volgende dagen aangeboden:

·         Woensdag 23 oktober 2024 (09:00 – 13:00)  (vol)
·         Dinsdag 29 oktober 2024 (13:00 – 17:00)
·         Vrijdag 8 november 2024 (13:00 – 17:00)
·         Dinsdag 12 november 2024 (13:00 – 17:00)
·         Woensdag 20 november 2024 (13:00 – 17:00)
·         Vrijdag 22 november 2024 (13:00 – 17:00)
·         Vrijdag 29 november 2024 (13:00 – 17:00)
·         Dinsdag 3 december 2024 (13:00 – 17:00)
·         Vrijdag 13 december 2024 (13:00 – 17:00)

De workshop vindt doorgang bij minimale aanmelding van 7 deelnemers.

Waar:
De training vindt plaats op het kantoor van SVC Groep, Prinses Marielaan 1, 3815 HL  (Amersfoort).

- Workshop: € 225,00 ex btw per medewerker.
- Na afloop wordt je aangemeld voor het permanent actueel programma bij Lindenhaeghe dat speciaal voor VvE-beheerders, in samenwerking met SVC, is ontwikkeld. De kosten hiervoor bedragen € 8,00 ex btw per maand per medewerker.
- De nieuwe deelnemersbijdrage (Stichting BVVB Collectief) voor de auditperiode 2023-2024 bedraagt € 795,00

Deze kosten zijn vrijgesteld van btw en worden doorbelast door Stichting BVVB Collectief.

U kunt zich via de bijgesloten link aanmelden.